L

måndag 14 december 2015

Forts. Söndag & Juleklapp nr 14

Jag vet inte om jag fotat så många arter på en dag förut, som igår.16 st.  De jag blev mest glad för är den här Trädkryparen jag såg på Gamla Kyrkogården och så Nötväckan som fanns både på Kyrkogården och som på bilderna, i Kungsparken



Nötväckan samlar mat i olika gömmor och det ser ju onekligen ut som detta är en av dem. 


Nere vid Öresundsdammarna finns också Storskrake nu. De ser man bara här på vintern om alls, så roligt med de ”Punkarna” också.


Paket nr 14 gav mig också huvudbry, jag är så himla kass på att gissa innehåll i paketen, faktiskt bara lyckats med ett än så länge.… Minirollers. Mycket bra jag har själv gett bort ett antal, men har inga själv.


Ikväll gör jag Fudgen som jag gör varje jul och endast då. Den är liksom ganska svår att motstå. 


På söndag är det Julemys och det skulle förvåna mig om det är någonting kvar av denna då...Go´Kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar