L

torsdag 10 december 2015

Juleklapp nr 10 & Kalmar pt 3

I söndags gick jag och Moster återigen ut innan frulle. Hon hade dock ett möte och vände hemåt efter en timme. Jag fick väganvisningar och när jag ytterligare en timme senare vände hemåt, gick jag inte fel en enda gång, vilket nog får anses som en prestation i sammanhanget. 



Men. Ölandsbron är stor och syns väl. Med den som riktmärke klarade jag mig därför från att gå vilse. 


Vid frukostspaningen kom ett par Grönsiskor på besök till matningen, vilket också var mycket trevligt, eftersom de t o m satt kvar när jag gick ut till dem.



Strax efter lunch, knallade jag och Moster iväg till nästa julemarknad. Men jag var bara tvungen att göra en liten avstickare, då en gigantiskt stor flock Sidensvansar cirklade omkring. Jag vet inte om jag sett dem ”live” i vuxen ålder, så det var väldigt roligt. 



Synd bara att de satt så högt uppe och att vädret var så mulet. Extra synd också om Moster, som jag inte informerade om att jag liksom vek av lite från vägen och som då fick vänta på mig en rätt bra stund…


Julemarknaden var väldigt trevlig med olika organisationer som gått ihop och fördelat sig i de olika ladorna med försäljning, lotteri och annat roligt. Ja, också vann jag också. En ljusslinga med blommor, som jag förmodligen kommer att sätta i granen, men ska testa en annan idé först bara. 


Sen for vi in till Kalmar och kollade julbelysningne och åt vi fantastiskt fin asiatisk buffé, innan jag satte mig på tåget hem


Mat förresten…så gott jag ätit hela helgen, eller vad sägs om rökt Fläskkarré med potatisgratäng, lax med nöttäcke och pressad potatis och så de grillade äpplena med glass. Det måste jag göra vid nästa efterrättstillfälle. Så gott!


Paket nr 10, som jag som vanligt öppnade i morse, innehöll fina lite gammaldags bakformar: 


När detta publiceras, är jag och Mr T på IKEA och äter traditionsenligt deras julebord. Go´Kväll


2 kommentarer:

  1. Nästa år får det bli julbord för mig på Ikea också.
    Öppnar i Umeå i februari.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Åh, grattis till det! Man hittar alltid något där tycker jag, om så bara servietter eller värmeljus. Kram

    SvaraRadera