L

tisdag 8 december 2015

Juleklapp nr 8 & Kalmar pt 1

Efter en försening på nästan 25 minuter och därmed ett svettigt byte i Alvesta, nådde jag Kalmar runt 20- tiden i Torsdagskväll. Moster K mötte upp och morbror P passade den himmagjorda pizzan i ugnen. Himla gott såklart och fint att vara på plats.

Fredagen inleddes med promenad i trakterna. Jag har inte precis varit där, då jag brukar besöka dem på sommaren när de bor på Öland. Efter frukost åkte vi in till stan och ungefär då började det också regna, därför höll vi oss
Mest på Åhléns och i det lilla fina köpcentrat vid Centralstationen. Där shopsade jag lite till juleklappssspelet och även en juleklapp till mig själv från Ma & Pa. Mkt Bra!

På eftermiddagen sprack det upp något, så när de andra hade lite siesta, tog jag kameran och gick ut mot havet. En liten flock björktrastar var nästan det första jag såg, förutom Talgoxar och Blåmesar, som vi kunde
Njuta av från köket, eftersom de har matning i trädgården.


Det är inte långt att gå från deras hus, innan man är inne i ett skogsparti som sträcker sig ned till havet. Små dammar och massvis med tallar är jag inte van vid och när solen tittade fram var det väldigt vackert. Särskilt den här bron föll jag för och gick även dit vid ett senare tillfälle.


 Långt bort på översta bilden, skymtar man Öland.



På hemvägen satt en koltrast och såg lite förvirrad ut faktiskt. Han hade inte vett att bli rädd heller, så jag kunde titta på honom en bra stund. Näbben är inte gul än, vilket innebär att det är en årsunge.

 

Idag är det emellertid tisdag och paket nr 8 innehöll en fin liten ljusslinga



Nu ska jag klä granen änterligen! Ganska sent för att vara jag, men p g a tidsbrist har jag bara inte hunnit förrän idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar