L

onsdag 9 december 2015

Juleklapp nr 9 & Kalmar pt 2

Paket nr 9, inte inslagen som en traditionell juleklapp, p g a min namnsdag idag och det innehöll: 



Bubbel!! Mkt glad för det! Den står nu på kylning

Men tillbaka till Kalmar…..

Lördagen inleddes som fredagen, med lite fågelspaning i trädgården under frukosten



Sen for vi till Öland och Julemarknad på Borgholms slottsruin. Himla häftigt ställe vare sig det är julemarknad eller inte. Endast Ölandsproducerade varor och hantverk ställde ut. Inte så stor marknad, men väldigt trevlig. 





Nu var det hemskt blåsigt och lite regnigt, så vi gick inte precis och njöt av omgivningarna, utan for istället in till Borgholm för lite klädshopsing till P. 


Jag passade på att gå ned till havet, men trots mössa och huva på jackan, frös jag rätt rejält, så ingen lång tur där heller.


Efter lunch tillbaka i Kalmar, gick jag återigen ut och större delen av promenaden hade jag sällskap av denna fina misse. Men det var rätt klart att den hade någonstans att bo, så ingen fara med den i alla fall.



Eftersom jag har lite problem med mitt diskbråck nu, är det bra att gå och det gör jag ju så gärna. Värre nämligen att sitta still, men jämf. med förra veckan är det så mycket bättre nu.
Som tur är, tittar de också på Downton Abbey, så kvällen spenderades med Fam Crawley & Co. Snyft, bara julespecialen kvar nu… 

2 kommentarer:

  1. Kisse ser lite fundersam ut!
    Saknar redan Downton Abbey.
    Ska spela in julspecialen.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör man och spela in ja. Det är ju en god idé!! Kram

      Radera