L

söndag 20 december 2015

Julemys & Juleklapp nr 20


I går kom så  Mr T, vännina M och väninna A för ”The Julemys”. Tror det är 4:e året vi gör detta. Eftersom julmat för A består av sås, potatis, köttbullar, prinskorvar och den så viktiga Brunsåsen (!) handlar hon alltid det. Vi andra delar upp den sk ”riktiga” julematen. Jag stod i år mest för tilltugg till glöggen, äggen och så gottebordet. Enklast så när vi är hos mig och jag är den (enda) som gillar att baka.

Bordet dukade jag med luvor till alla. Mr T hade klara problem med passformen, men satte i alla fall på sig den.


I stället för peppisar med (mögel) ost, gjorde jag pepparkakscheesecake. Brorsdotter brukar göra den till Juleafton och det är galet gott till glöggen. Sen gjorde jag  Baconlindade Dadlar och lyckades även att inte äta upp samtliga innan gästerna kom.
Flaggorna är gjorda av tandpetare+ washitejp. Jag tejpar fortfarande om jag får en chans!


Såhär såg lite av julebordet ut. Klassiskt så det förslår med lax sill, ost, bröd osv.


Mr T fixade drinkar till oss när vi efter maten spelade juleklappsspelet. Alla hade handlat valfritt antal juleklappar för sammanlagt max 100:- Mkt roligt!


 (finns många sätt, men vi öppnar dem inte inför runda 2 som går på tid) Jag fick t ex:


Sen åt vi gottebord. Bl a årets Skumtomtar (Clementin) och  de var inte goda någonstans faktiskt. Saffransbullar, Fudge, Hallontryfflar, Clementiner och minimuffins mkt bättre.



Dagens klapp innehöl en bagagetag och den kommer jag relativt snart få användning för. 


När detta publiceras, är jag m Fiona på julekonsert. Go´Kväll

2 kommentarer:

  1. Mys på högsta nivå!
    Men vad besviken jag blev på ditt skumtomteomdöme. Jag köpte en påse för det låter ju galet gott med clementin, men har ännu inte testat dem. Men då är jag alltså beredd på vad som väntar :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag beklagar, hoppades som du för det lät så gott, men tyvärr väldigt konstgjord smak... :( Kram

    SvaraRadera