L

lördag 12 december 2015

Nr 100 & Juleklapp nr 12

Äntligen helg och dessutom fint väder. Passade så väldigt bra just idag när jag skulle träffa väninna E för första gången. Vi har pratat  på FB så det känns som vi känner varandra, eftersom vi hänger i samma fågelgrupper.

De här fina Domherrarna har hon hos sig och jag fick också se dem. Annars är det ofta så att om man vet en viss fågel finns någonstans och man åker dit med kameran, ser man den inte..


Detta blev också den 100:e arten jag fotat i år. Jag har sett några fler, men 100 har fastnat på bild. Inte så mycket att skryta med kanske, men det är första året jag s a s bokfört vad jag sett..


Inte helt lätta och fota eller för den delen se, fast hanarna är så färgstarka. De är skickliga på att kamouflera sig och har ofta grenar och annat framför sig som en slags sköld men när de flyger ned på marken går det ju bra. Flocken verkar bestå av 2 hanar och 4-5 honor.


Jag tycker ändå nästan att honan är ännu finare än hanen i sina dova färger


Så vi var ute ett par timmar och sen fikade vi och pratade och pratade tills jag var tvungen att åka därifrån, eftersom jag för ingenting i livet ville missa Ma´s Kalops.


Det var också mys i morse att i lugn och ro öppna paket nr 12, som innehöll finfin fikonmarmelad. Den kommer passa alldeles utmärkt med mögelosten jag har i kylen och kanske t o m på en pepparkaka.


Ja, sen har jag packat in nästan alla juleklappar, vilket i år inte är fullt så många som vanligt. Lackat har jag också gjort, älskar doften! Go´Kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar