L

söndag 13 december 2015

Solig Söndag & Julelkapp nr 13

Jag matar ju på balkongen nu och det var väl rätt svårt att gå hemifrån trots att solen strålade, när denna lilla sötnöt uppfodrande bad om mat...


,,men jag kom iväg och hann bara en liten, liten bit innan jag träffade på en väldigt orädd Rödhake.


Ja, sen gick jag Kungsparken, Slottsparken, Gamla Kyrkogården, ned till havet, Öresundsammarna och slutligen, efter en liten bit med buss p g a trött, till havet himmavid.

Då fick jag se en full och fantastisk regnbåge som såg ut att sluta i Kronprinsen. Mkt bra dag!


Mkt bra också med värmeljus i paket nr 13. Pinsamt dock att jag trors klämmande och vändande, inte för mitt liv kunde lista ut vad det innehöll.


Idag fotade jag 19 arter, dock ingen ny, men roligt ändå.

5 kommentarer:

  1. Oj så många olika sorters fåglar det finns.
    Söta är de också.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns fler än man skulle kunna tro i närheten. Av de 100 har jag fotat 84 inom Malmö Kommun. Kram

      Radera
  2. Gratulerar till din 100-fotade-fågel! Kul med bilden på regnbågen!
    Nu spurtar vi till julafton!
    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. TAck så mycket och ja, det var en magisk regnbåge, som jag tyvärr inte kunde fota i sin helhet p g a fel objektiv. Kram

      Radera
  3. Sötaste lilla blåmesen och vackra rödhaken! Underbara bilder!

    SvaraRadera