L

tisdag 1 december 2015

Toppendag!

Kolla vad jag fick igår! Man blir ju glad…Fiona kom farandes med en paketkalender till mig.  Otroligt spännande ju och så fyndigt med Kalmarkassen, då jag ska åka dit nu torsdag kväll- söndag eftermiddag. Jag hade dock mina aningar, eftersom hon ”ändå hade ärende i Malmö och lika bra kunde hämta mig”. Så blev hon bara hälften så glad för sin förra året som jag blev igår var är verkligen lyckat.


Vi åt senare supergod mat på Ihsiri i Lund. Genuint lagad thaimat i härlig miljö. Eftersom man alltid vill ha exakt allt på menyn, delade vi på 2 förrätter och 2 huvudrätter. Ja, och så blev det väl en del vin så jag var lite lurig sen när jag satte mig på tåget tillbaka till Metropolen.
Fast jag ser det lite som Rehab, eftersom jag slog upp mitt diskbråck i lördags p g a bar vinterdäck, och det gjorde inte alls lika ont med vin i kroppen! 


Förrätterna då, jag har tagit texten från restaurangens hemsida:

Räkor, risnudlar, färska kryddor och sallad handrullat i rispapper serveras med vinaigrettesås och hackade jordnötter.


Grillad och tunt skivad entrecôte på en bädd av syrliga gurknudlar med viss hetta, garnerat med rostat ris


Så galet gott, jag kan inte beröma maten nog och huvudrätterna var nästan lika fina de. Så har ni vägen förbi Lund rekomenderar jag verkligen att gå dit och äta.

Röd curry-marinerad ångkokt lax grillad i bananblad med kryddat stekt ris, grillad sparris och enokisvamp.


Läckert glaserade och grillade kamben med sesam-coleslaw och ris.


Väl hemma igen, kunde jag titta lite mer noga på kalendern och i morse hade jag satt fram nr 1 att öppna med morgonkaffet. Ett maffigt doftljus! Som alla vet, kan man aldrig få för många doftljus, så mkt nöjd med det. 


Optimalt hade såklart varit att se Julekalendern samtidigt, men den hinner jag inte med innan det är dags att gå till bussen. Jag är stort fan av ”Historieätarna”, så mina förväntningar är höga när jag nu ska se första avsnittet alldeles strax.

2 kommentarer:

  1. Vilket glädjeinlägg och dit vill jag gå och äta. Så roligt att du fick en kalender och diskbråck ogillas såklart. Hoppas att du kan sova ordentligt och att det kommer att läka snabbt. Här är det huvudvärkskväll tyvärr men det börjar lätta lite nu.
    Kram i kvadrat. <3

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul med adventskalender.....det blir man aldrig för gammal för!
    Kram Titti

    SvaraRadera